duminică, 24 decembrie 2023

Paine turist


 Ingrediente:

450 g faina cernuta

un plic drojdie uscata

140 ml lapte cald

210 ml apa calduta

50 g unt

1/2 lingurițe zahar

1 și 1/2 lingurițe sare


Mod de preparare:

in vasul mixerului se pune laptele cu untul, eu le-am încălzit împreună, adăugăm drojdia o lăsăm 5 minute sa o activam, se adaugă apă călduță și jumătate din faina, lăsăm să frământe la viteza mica, incorporam ai restul de faina. până aluatul devine neted și lucios.

Lăsăm la dospit la loc cald aproximativ 30 min. Apoi transferam aluatul pe blatul de lucru pudrat cu faina, dam forma aluatului, așezăm pâinica în tavă tapetată cu hârtie de copt umezita și scursă bine. Lasam pâinica la dospit din nou în forma cam 20 min. apoi o ungem cu lapte și o dam la copt. 5 minute la 200 grade căldură sus - jos, apoi 10 min la 180 grade și încă 30 min la 160 grade. cu 10 min înainte să fie gata o mai ungem o data cu lapte.

O scoatem din cuptor o ungem pe toate părțile cu apă și o punem in prosop curat că să aibă crusta moale.


tot din aluatul asta am făcut și un brăduț din biluțe umplute cu cașcaval. am rupt din aluat bucăți mici in care am pus cub de cașcaval și le am așezat în forma de brăduț, au stat la copt vreo 20 min la 180 grade




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

BannerFans.com

Jamie Oliver

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails