sâmbătă, 2 mai 2009

Tort Rococo

Ingrediente:

Blat 1:
6 oua
200g zahar
1 plic zahar vanilinat
100 gr faina
100 gr amidon alimentar
100 gr cacao
1 plic praf de copt

Blat 2:
4 oua
100 gr zahar
100 gr faina
100 gr amidon alimentar
1 plic zahar vanilinat
1/2 plic praf de copt

Crema:
2 oua
300 g zahar
coaja rasa de lamaie
zeama de la 2 lamai
30 gr amidon
500 gr frisca batuta indulcita

In plus:
piure de fructe
(eu am pus piersici, mandarine si afine)

Ca sa preparam blatul 1 separam albusurile de galbenusuri si le batem spuma tare cu un praf de sare. Adaugam zaharul si mixam in continuare, punem galbenusurile pe rand. La final faina amestecata cu amidonul si praful de copt. Se coace un blat gros in tava tapetata cu hartie de copt, care se taie apoi in trei blaturi subtiri. Dupa ce le-am taiat se rastoarna blaturile pe un prosop umed. Se lasa cateva minute. Preparam blatul 2 in acelasi mod insa coacem in forma de tort tapetata cu hartie de copt, si-l taiem in doua. La final trebuie sa ne rezulte trei blaturi dreptunghiulare cu cacao si doua rotunde albe. Lasam si blaturile albe pe prosop umed cateva minute timp in care se prepara crema.
Se freaca bine ouale cu zaharul si cu coaja de lamaie si se incorporeaza zeama de lamaie (careia i se adauga apa pana la 275 ml) si amidonul. Se toarna crema astfel obtinuta intr-o cratita, se pune pe foc sa dea in clocot, se fierbe 5-7 minute amestecand intruna, si cand s-a ingrosat si a devenit neteda se ia de pe foc si se lasa sa se raceasca complet. Crema astfel obtinuta se amesteca cu frisca si se mixeaza bine. Se insiropeaza blaturile de cacao cu sirop de zahar ars. Se repartizeaza crema si se taie cele 3 blaturi in cate 2 parti aproximativ egale. Prima fasie se va rula (ca la rulada). In platoul in care urmeaza a fi montat tortul punem unul din blaturile albe, il ungem cu piure de fructe apoi in mijlocul lui asezam prima fasie rulata. Apoi in continuarea ei celelalte fasii, formand o spirala.
Deasupra se mai acopera cu putina crema daca exista denivelari apoi din nou cu piure de fructe si se aseaza cel de-al doilea blat alb. Dam tortul la rece cca 3 ore.
Dupa ce s-a racit il scoatem ungem blatul de deasupra cu unt frecat cu zahar pudra si-l imbracam in blat din pasta de lapte praf. Il ornam dupa imaginatie.


Si pentru ca m-am grabit si am taiat blaturile negre in doua nu in trei cum trebuia mi-a iesit tortul cam inalt asa ca l-am sectionat pe jumatate si mi-au iesit doua torturi (ca sa pot delecta si cobaii mei principali - colegele de birou, care sunt cei mai buni critici ai mei).



Free Signature Generator

Free Signature Generator
Glitter Text Generator

Glitter Text Generator

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

BannerFans.com

Jamie Oliver

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails