duminică, 10 octombrie 2010

Tort de mere si crema de zahar ars

Ingrediente:
Pentru crema:

200 g zahar pentru caramel
1 lingura apa
6 oua
800 ml lapte
200 g zahar
4 plicuri de vanilie
1/2 fiola vanilie
un praf de sare
5 mere dulci

Pentru blat:
4 oua
4 linguri zahar
4 linguri faina
o lingura de ulei
1/2 fiola vanilie
1/2 fiola rom 
un praf de sare


Stopim cratita in care o sa coacem blatul cu o lingura de apa, apoi punem 200 g zahar tos si miscam cratita astfel incat sa se formeze un strat uniform. Punem la topit pe ochiul mare dat la minim pentru a nu prinde gust de ars. Cand s-a topit, luati cratita si rotiti-o pentru a forma pe peretii ei o pelicula de cca 4 cm. O dam deoparte ca sa se raceasca bine ( pana cand zaharul va crapa).
Intre timp pregatim crema. Ouale se bat cu zaharul, praful de sare si aromele pana se spumeaza. Apoi se toarna treptat laptele caldut. Se toarna in cratita cu zaharul caramelizat.
Curatam merele, eliminam cotoarele, le taiem in cuburi, le bagam in cuptor pentru 10-15 minute sa se inmoaie putin sau ma microwave cca 5 minute. Apoi le punem in cratita peste crema de zahar ars.
Dam la cuptor pana se incheaga crema de zahar (atunci cand o miscam este gelatinoasa)
Cat sta la cuptor pregatim blatul, separam galbenusurile de albusuri. Galbenusurile cu zaharul, uleiul, sarea, vanilia si romul si faina se bat pana devin spuma. Apoi se bat albusurile pana devin o spuma tare turnam treptat crema de galbenusuri, care se pune pe rand cu o lingura. Amestecam usor de sus in jos.
Cand crema de zahar ars este gata si rumenita pe deasupra, se scoate si se toarna aluatul si se niveleaza.

Se pune la copt la foc mediu (in cuptorul deja incins). Este gata cand s-a rumenit bine pe deasupra.
Se rastoarna pe un platou printr-o miscare rapida, daca avem surplus de sirop il lasam sa se scurga incet de pe platou, se lasa la racit la temperatura camerei.
Se poate orna cu frisca din abundenta.

8 comentarii:

  1. Buna Alexa, pelicula de zahar ars trebuie sa fie de 4 cm? Mi se pare foarte mult... Astept cu interes raspunsul tau, pentru ca mi se pare o reteta excelenta si vreau sa o incerc. Numai bine, Cristina

    RăspundețiȘtergere
  2. Cristina, eu am folosit o cratita cu peretii inalti de cca 7-8 cm si am pus pelicula de zahar ars de 4 cm chiar mai mult, se vede in poza 2 dupa ce am pus merele cat mai era zahar ars pe peretele cratitei, apoi in poza 4 inainte sa pun blatul se vede ca zaharul era deja dus la fund, oricum si-a lasat ceva sirop cand am rasturnat, tot blatul s-a insiropat cu el.

    RăspundețiȘtergere
  3. ce bunatateteeee de cand il am in plan sa-l fac... abia astept... :D arata super bine mmm

    RăspundețiȘtergere
  4. Am inteles, multumesc mult de explicatii. E in plan pentru week-end-ul ce vine....prea arata bine!!! Numai bine, Cristina

    RăspundețiȘtergere
  5. imi place grozav reteta si am s-o fac in mod sigur !

    RăspundețiȘtergere
  6. L-am facut ieri: este excelent! Foarte usoara si destul de ieftina reteta! Gustul, mai ales dupa ce a stat la frigider, este foooarte rafinat! Felicitari Alexa, si pentru explicatii si pentru reteta! Numai bine, Cristina

    RăspundețiȘtergere
  7. Era totul perfect daca mentionati si diametrul cratitei in care se face tortul :( .. nu toata lumea stie sa aprecieze din ochi

    RăspundețiȘtergere

BannerFans.com

Jamie Oliver

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails