luni, 28 iunie 2010

Prajitura cu nuca si gem de caise

De mult timp vreau sa fac prajitura asta, de regula deasupra ei radeam aluat, insa am vazut la Bucatar Maniac, o varianta super a prajiturii asa ca i-am incercat reteta.

Ingrediente
Pentru aluat:
3 linguri margarina
3 linguri smantana
3 linguri zahar
1 lingurita praf de copt
1/2 lingurita bicarbonat de sodiu alimentar
4-5 linguri de lapte
3 galbenusuri de ou
500 gr faina


Pentru umplutura:
3 albusuri de ou
un varf de cutit de sare
10 linguri de zahar
o cana de nuca
2/3 dintr-un borcan cu gem de caise
coaja de la o lamaie


Prima data am facut aluatul. Am amestecat galbenusurile cu margarina, zaharul, smantana si praful de copt + bicarbonatul stinse cu lapte. Le-am omogenizat si apoi am adaugat faina pana am obtinut un aluat potrivit care nu se lipeste de maini , dar nici nu este tare. Ingredientele difera putin. L-am impartit in doua parti. Trei sferturi, l-am intins de dimensiunea tavii si l-am asezat in tava. tava nu trebuie unsa neaparat, pentru ca aluatul este suficient de uns. Peste aluatul intins in tava, am turnat un strat generos de gem de caise.

Am batut spuma albusurile cu putin praf de sare. Apoi, am adaugat treptat zaharul si am batut in continuare, pana s-a dizolvat. Am ras coaja de la o lamaie in spuma si am adaugat jumatate din cana de nuca macinata, amestecand usor, de jos in sus.
Cealalta jumatate am presarat-o peste gem, in tava.
Am turnat si spuma deasupra si am nivelat-o cu un cutit. Restul aluatului, 1/4, l-am intins subtire si am taiat fasiute pe care le-am asezat deasupra spumei, sub forma de grilaj,
am dat-o la cuptorul preincalzit, la foc mic, cam 25-30 de minute.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

BannerFans.com

Jamie Oliver

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails